Friday, September 14, 2007

我愛上班


「我愛上班」這四個字對某些人來說比「我愛你」更難說出口。

要說「我愛上班」比「我愛這份工」更難!因為,要愛上班就是不單愛這份工,更要愛一同上班的同事們和clientele (i.e. 我們所愛的學生們)!有一班好同事亦好不容易,因為不是一個人努力所得來的成果,而是我們能夠毫無保留地彼此分擔生命中的事情,又一同有同一夢想去愛上帝所愛的人!不是我們沒有遭遇困難,反倒多的是,而是我們肯一同承擔,一同守望,一同掙扎!我卻為每個人的不足之處感恩,因為我們的天父知道我們有不足,我們才在一同工作上更看見我們如何更互相保足!

I humbly come before the Lord and said a prayer (as I was half dipped into the Jaccuzi in our Whistler Retreat with a sip of Jackson Trigg in my mouth) ...
"My Almighty Father, I continueously give thanks to the fellowship in our team for you put all of us together for purpose. I am thankful for our imperfectness for we experience you in our shortcomings. Lord, each one of us is unique and I pray that you teach us to have an open and a sensitive heart for your voice. Teach us to love each young life you bring to us. Mold us as we serve your, mold us to be Godly servants who go after your own heart .... .... ... " ... on and on I pray for each one of them ... What a blessing to pray for people ...

0 comments: