Wednesday, May 14, 2008

心痛

這幾天也想寫篇blog 有關四川的地震,但是見到報紙和在網上的片段時,我的心真是為著他們很難過。Most probably,我不知到他們的名字;most probably, 我從未見過他們;但是聽到他們在如山般高的碎片叫著兒子的名子, 見到小女孩又嚷著要爸爸媽媽時,我卻跟他們一起流淚 ...

一月在Calgary上的Crisis Intervention counselling科時,我們花了好幾天在練習在天災中輔導方法時,心想「有幾可會用到?不如多教Suicidal 或 grieving 的更好!」
當我看到這幾天的報導時,我就跟覺的自己好膚淺 ...
我也不禁想起去Manitoba前完成的paper ... Crisis Intervention for parentally bereaved children ... I keep wondering how feasible it is to implement things that I suggested in my paper in this situation ...

Anyhow anyhow ...

Let's offer our prayers and help to those who are mourning secretly in their hearts ...


0 comments: