Wednesday, November 12, 2008

代禱


近日,常常在腦海浮現的urge就是為身邊的人禱告 ...
世界上太多人被各樣的經歷torture, 
我沒什麼可以做到,
但我卻能為他們祈禱,
我深信要deliever他們的不是我,
卻是神。
After all, 我總覺得在苦難中經歷神其實是多寶貴 ...
我就要安靜的聽聽聖靈要我如何為我身邊的人禱告 ...
And it is interesting how God draws me intimately to Him through prayers ...
It's just like the passage that we focused on in my online class last week ... in John 15. 
If it wasn't God's loving forgiveness and grace, I would not have such privilege to be in an intimate closeness in my friendship with God. (p.s. I wrestled and argued with God too at time!!!)

... 我不再稱你們為僕人,因為僕人不知道主人所作的事;我已經稱你們為朋友了,因為我從我父那裡聽見的一切,都已經告訴你們了。不是你們揀選了我,而是我揀選了你們,並且分派你們去結果子,就是結常存的果子,使你們奉我的名,無論向父求甚麼,他必定賜給你們 ... 

What a lesson that God has been teaching me about prayers ... 

1 comments:

mike said...

like you're, i'm also learning how to pray for my own and others' circumstances knowing that asking God to take away all the bad things may not be the best way to help someone.

http://www.rbc.org/devotionals/my-utmost-for-his-highest/11/07/devotion.aspx?year=2008